FAQ - Veelgestelde vragen

Hier vindt je alle veel gestelde vragen wat betreft service.

Ons adres en telefoonnummer is:

Rookoven.com
Rook & BBQ Experience Center
Nijverheidsweg 4
8071 DH Nunspeet
The Netherlands

Telefoon:

(+31) 341-266885

(+31) 341-260460 om een afspraak te plannen

 

E-mail algemeen
[email protected]

Voor service of vragen
[email protected]

 

Meer gegevens kun je hier vinden!

1 Workshops
1.1 Ik heb geen ticket/bewijs ontvangen, klopt dat?

Uw orderbevestiging is ook uw bewijs van aanmelding. U ontvangt geen aparte mail met daarin een ticket, mocht het om een cadeau gaan? Neemt u dan even contact ons op.

1.2 Moet ik een groep van minimaal 12 man hebben om mee te doen met een workshop?

Nee, dat is niet nodig. Je kunt je gewoon individueel aanmelden, of met een groepje van drie of vier man. De workshop wordt aangevuld tot en met maximaal 15 man. Dus naast barbecueën leer je ook nieuwe mensen kennen.

1.3 Ik wil een aparte workshop voor een groep boeken, kan dat?

Ja, in overleg is dat mogelijk. Je kunt het best dan even bellen of een mail sturen, dan overleggen we samen met jou wat er mogelijk is. Houd de volgende info bij de hand: hoe groot is de groep, en wanneer je de workshop wilt volgen.

1.4 Ik heb zojuist een workshop gereserveerd / besteld, wat nu?

Je krijgt van ons een orderbevestiging dat je de workshop hebt besteld. Jouw bestelling komt vervolgens bij ons in de agenda. Ongeveer een week voor de workshop krijg je een herinneringsmailtje met handige info over parkeren en de tijd. Op de dag van de workshop hoef jij je alleen even aan te melden bij de balie. Je hoeft je orderbevestiging niet mee te nemen.

Let op, in de mail staat dat je je bestelling krijgt opgestuurd zodra deze is betaald, maar in het geval van workshops is dit niet van toepassing. Je krijgt niks opgestuurd, alleen een orderbevestiging op de mail.

1.5 Ik heb verzendkosten, waarom?

Om te voorkomen dat je verzendkosten krijgt moet je de order bij het bestellen op ‘’betalen bij afhalen’’ zetten. Dit voorkomt de verzendkosten. Heb je al afgerekend? Neem dan even contact met ons op, dan lossen we het samen gepast op.

1.6 Hoe zit het met betalen?

Als jij je order op ‘’betalen bij afhalen’’ zet, krijg je een aantal opties. Je kunt direct betalen met iDeal, of je kunt kiezen om in de winkel te betalen zodra je de workshop komt volgen. Je betaald dan als je je aanmeld en dan kun je contant of met de pin betalen.

1.7 Kan ik mijn bonnetje met 10% korting ook later eens gebruiken?

Nee, dat kan niet. De kortingsbon is alleen geldig op de dag van de workshop.

1.8 Kan ik de 10% korting gebruiken bij aankoop van een barbecue / rookoven?

Ja, dat kan. Let wel op, de andere acties, zoals het barbecue pakket, of levering en montage, of een workshop, komen dan te vervallen. De 10% korting is dus niet mogelijk in combinatie met andere acties!

2 Betaling & Bestellen
2.1 Kan ik met iDEAL betalen?

Ja, met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

2.2 Hoe werkt iDEAL?

Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:
- U bestelt een product
- Kies iDEAL als betaalmethode
- Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
- U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
- De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
- Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
- U ontvangt een bevestiging van uw bank
- U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!
U zult snel merken dat het allemaal heel eenvoudig is!

2.3 Wat zijn de voordelen van iDEAL?

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
- iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
- Betalen met iDEAL kan meteen, u hoeft zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
- U kunt iDEAL direct gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank.
- iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor u ingevuld en u wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
- U houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDEAL betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in uw rekeningoverzicht.
- Uw naam en rekeningnummer worden pas aan de webwinkelier verstrekt nadat u de betaling heeft goedgekeurd. Anders dan bij creditcard-betalingen houdt u zo zelf controle over de verstrekking van deze persoonlijke gegevens.

Staat jouw land er niet bij? wij verzenden door geheel Europa en zelfs op aanvraag daarbuiten. Vraag vrijblijvend de verzendkosten aan van jouw land

2.4 How to order from another country?

Step 1: Please make your choice and click on the button “bestellen” (= order in English)
Step 2: Betaalwijze; choose here for „vooraf overmaken”  (= pay before delivery) or Paypal
Step 3: Versturen binnen; choose your country
Step 4: Click on the button “bestelling afronden”
Step 5: your name, adres etc.
Step 6: Check the option ”Ik verklaar kennis te hebben genomen van en in te stemmen met de Algemene voorwaarden”

Now you get an automatic order confirmation. In this reply your have the Bic and Ibancode. You will need this to make over the total account.

2.5 Wie vervoert mijn bestelling?

Wij hebben een contract met DHL afgesloten. Daarnaast voert TNT ook een deel van onze leveringen uit.

3 Verzenden & retourneren
3.1 Wat is jullie leveringstermijn?

De leveringstermijn van de Rookoven.com producten bedraagt over het algemeen 1 tot 3 werkdagen binnen Nederland nadat de bestelling is geplaatst of de betaling is bijgeschreven op de rekening van Rookoven.com. Indien een artikel niet op voorraad is en deel uitmaakt van een bestelling van meerdere artikelen, dan versturen wij alvast de artikelen die op voorraad zijn. Het artikel wat op nalevering staat wordt zo spoedig mogelijk door ons nagezonden zodra deze weer voorradig is. De verzendkosten hiervan zijn uiteraard voor onze rekening. Sommige artikelen kunnen een langere levertermijn hebben, wij zullen u hierover direct informeren nadat u de bestelling heeft geplaatst. Indien een artikel niet meer leverbaar is, vervalt de bestelling en wordt het bedrag dat u eventueel van tevoren heeft overgemaakt teruggestort op uw rekening. 

3.2 Retourneren, hoe werkt dat?

Een pakket retourneren naar Rookoven.com kan in overleg met ons. Er zal een retourlabel opgestuurd worden en hiermee kunt u het product kosteloos retourneren.

Wij houden ons aan de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen enkele werkdagen uw geld terug.